استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌ها

مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت (Microsoft) در حال همکاری با هوش مصنوعی Inworld برای ایجاد ابزارهای توسعه بازی است. با نودایرانی همراه باشید.

مایکروسافت در میان همکاری‌های خود با هوش مصنوعی Inworld، سعی دارد تا ابزارهایی را طراحی کند که به توسعه‌دهندگان اینکه ایجاد شخصیت‌ها، داستان‌ها و ماموریت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ساده‌تر کنند، کمک کند.

در این پیشنهاد همکاری چندساله با Inworld، یک سیستم برنامه‌نویسی پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌شود. این سیستم به توسعه‌دهندگان ایکس باکس اجازه می‌دهد تا نه تنها نمایشنامه‌ها و سیستم‌های دیالوگی پیچیده بلکه حتی کوئست لاین‌ها تصادفی و اقلام دیگری را با دقت بیشتری ایجاد کنند.

تعامل با هوش مصنوعی به ایجاد تجربه‌های بی‌نظیر در بازی‌ها و برنامه‌های واقعیت مجازی کمک خواهد کرد. این همکاری نه تنها به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا خلاقیت خود را به اوج برسانند، بلکه تجربه کاربران را بهبود خواهد بخشید.

هایان ژانگ (Haiyan Zhang)، مدیرکل هوش مصنوعی بازی در ایکس باکس، توضیح می‌دهد:

در تیم ایکس باکس، ما معتقدیم که با ابزارهای بهتر، توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های خارق‌العاده‌تری بسازند. در آینده، موارد زیر در همکاری با یکدیگر قرار خواهند گرفت:

  • تخصص Inworld در کار با مدل‌های هوش مصنوعی مولد برای توسعه شخصیت.
  • هوش مصنوعی پیشرفته و مبتنی بر فضای ابری مایکروسافت، از جمله سرویس‌ OpenAI.
  • بینش‌های فنی بخش توسعه و تحقیقات مایکروسافت در مورد آینده بازی‌های ویدیویی.
  • نقاط قوت تیم ایکس باکس در راستای متحول کردن ابزارهای در دسترس برای همه توسعه‌دهندگان.

یک ابزار هوش مصنوعی چندپلتفرمی با دامنه گسترده است که شامل یک سیستم برنامه‌نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید متون و مکالمات می‌شود. همچنین، این ابزار دارای یک موتور کاراکتر هوش مصنوعی است که می‌تواند به بازی‌ها افزوده شود. این موتور توانایی تولید داستان‌ها، کوئست‌های تصادفی، و سیستم‌های دیالوگ‌پردازی پیچیده را داراست.

در دنیای بازی، NPCهای هوش مصنوعی ایفای نقش می‌کنند که به سؤالات بازیکنان پاسخ می‌دهند، به عنوان یک ChatGPT یا Bing Chat، واکنش نشان می‌دهند. هر یک از این NPCها دارای شخصیت و صدای منحصربه‌فردی هستند و همچنین می‌توانند داستان‌ها یا دیالوگ‌های پیچیده و شخصی را در بازی ایجاد کنند. این ابزار متعددپلتفرمی تجربه بازیکنان را بهبود می‌بخشد و امکانات جدید و جذابی به بازی‌ها اضافه می‌کند.

ایلیا گلفنبین (Ilya Gelfenbeyn)، مدیرعامل Inworld AI، می‌گوید:

هوش مصنوعی برای مدت‌های طولانی بخشی جدایی‌ناپذیر از توسعه بازی‌ها بوده است، از هوش مصنوعی دشمن گرفته تا …

ظهور مدل‌های زبانی و هوش مصنوعی مولد فرصت‌های جدیدی را برای داستان‌سرایی و درگیری شخصیت‌ها در بازی‌های ویدیویی ایجاد خواهد کرد.

مایکروسافت این قابلیت را تنها به عنوان یک ابزار اختیاری به توسعه‌دهندگان بازی ارائه می‌دهد، بنابراین تصمیم‌گیری در مورد سطح هوش مصنوعی در عناوین آینده به عهده آنان خواهد بود. استودیوی Embark، توسعه‌دهنده Finals، اخیراً مجبور شد در رابطه با استفاده از صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی از خود دفاع کند و در بیانیه‌ای به IGN استدلال کرد که «ساخت بازی‌های بدون بازیگر، هدف نهایی توسعه‌دهندگان نیست».

هرگونه استفاده از هوش مصنوعی مولد در زمینه‌های خلاقانه مانند طراحی بازی یا بازیگریِ صدا بحث‌برانگیز است

ری رودریگز (Ray Rodriguez)، مدیر ارشد قراردادهای SAG-AFTRA، می‌گوید:

در رابطه با استفاده‌های استثماری از هوش مصنوعی و دستمزد پایین، کسانی که در صنعت بازی‌های ویدیویی کار می‌کنند، با بسیاری از مسائل مشابه با کسانی که در صنعت سینما و تلویزیون مشغول به کار هستند، مواجه خواهند شد.

مایکروسافت ابزارهای خود را به عنوان یک گزینه اختیاری در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، دقیقاً مانند نحوه قرار دادن سیستم Copilot خود برای Microsoft 365 و Windows. ژانگ می‌گوید:

ما می‌خواهیم به توسعه‌دهندگان کمک کنیم تا دیدگاه‌های خود را بیشتر درک کنند، ایده‌های جدید را امتحان کرده، مرزهای صنعت امروز را پشت سر گذاشته و برای بهبود گیم‌پلی، ارتباط بازیکنان و موارد دیگر، آزمایشاتی انجام دهند.

ما با سازندگان بازی در استودیوهای ایکس باکس و همچنین استودیوهای ترد-پارتی همکاری و نوآوری خواهیم داشت، زیرا ابزارهایی را توسعه می‌دهیم که نیازهای آنان را برآورده می‌کند و امکانات جدیدی را برای عناوین آینده فراهم خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *